top of page
nnfoto

Megérkezünk

Négy óra alvás után ébredtem. Elkezdtem készülődni, majd egy óra múlva keltegetni a többieket. Az esti rossz hangulatnak nyoma sem volt. Mindenki friss volt és vidám, vártuk az utazást. Mondjuk Zente első mondata az volt ébredés után, hogy ő soha többet nem akar repülni, de megnyugtattuk, hogy nem minden leszállás olyan szörnyű. Pontban hétre leértünk az utcára és vártuk a taxit. Jött is egy, de mint később kiderült, ez nem az volt, amit előző este rendeltünk, így viszont jobban jártunk mert kevesebbet fizettünk, mint amennyi a másik lett volna. A lisszaboni reptéren ismét fast track-en mentünk a biztonsági ellenőrzéshez, és sikerült fennakadnom kb. egy deci, kulacsban felejtett vízen. Itt kicsit ideges lettem, de aztán a váróban elfogyasztott reggeli kicsit lenyugtatott. Szerencsére most nem késett a gép, hamar beszálltunk, felszálltunk. Az út most csak két és fél óra volt, sokkal gyorsabban telt, mint előző este. A leszállás sem viselt meg minket annyira, talán az is segített, hogy láttuk már fentről az úticélt. Én még az autóbérlésnél szerencsétlenkedtem egy sort: neten foglaltam kocsit, és beálltam a sorba az átvételhez, de először a bankártyámat, majd a jogsikat felejtettem el magammal vinni. A Cicar amúgy nagyon jó cég, lazák, kedvesek, a gyerekülés ingyen volt - magunknak kellett kiválasztani és kihozni egy kis raktárból - és a foglalt Opel Corsa helyett egy neonzöld Jeep Renegade-t kaptunk. Szezi azóta is ezzel ugrat, hogy szép kis Opel Corsánk van. A meleg és az óceán illata pillanatok alatt elfeledtette velünk az elmúlt 24 órát, vidáman, röhögve, felszabadultan gurultunk a szállás felé. Lorenzo a szállásadónk (AirBNB-n foglaltunk) már küldte az sms-t ahogy leszálltunk, hogy látja, megérkeztünk, hamarosan találkozunk. Az apartman pont olyan volt mint a képeken, a nappaliból kis terasz nyílik, asztallal székekkel, nyugággyal. A fürdőszoba kellemes csalódás volt. Amikor foglaltam, Szezivel csak “csúnyafürdőszobás”-nak hívtuk ezt a szállást, mert a barna csempe nem nyerte el a tetszésünket. A képen azonban nem látszott, hogy a fürdő tágas és hatalmas zuhanyzója van. A konyha teljesen felszerelt: kétféle kávéfőző (kapszulás és sima), melegszendvics sütő, minden főzéshez és evéshez szükséges eszköz, alap fűszerek. A pulton kis nasi és üdítő, a nappali sarkában babajátékok vártak minket. Jó érzés volt így megérkezni. Szezinek első dolga volt, hogy gondolkodás nélkül beleugorjon a medencébe. Azóta sem volt benne többet. A víz ugyanis nagyon hideg. Ha Tenerifén szállást foglaltok, csak akkor válasszatok medencés szállást, ha fűtött vize van, különben teljesen felesleges. Csak nézzük a vizet, de a kislábujjunkat sem dugjuk bele.

Az óceánba annál inkább. Az első part ahova mentünk az El Medano beach volt. Ez a hely a szörfösök és a kite-osok mekkája. Meg a homokdűnéken ugrálni imádó gyerekeké. Azaz a fiaimé. A vízbe is bementünk persze, ami először hideg volt, de öt perc alatt megszoktuk és sokáig kergettük egymást és a hullámokat. Solymi közben Huby hátán aludt, így neki első nap kimaradt a fürdés. Hazafelé még bementünk a Superdino nevű boltba, vettem melegszendvicsnek valót vacsorára, némi koktélparadicsommal és helyi naranccsal körítve. Utóbbit kifacsartuk, ha már volt ehhez való gép is az apartmanban. Este senkinek nem kellett altató. Kidőltünk mint a zsák.